En känsla av limbo

Hur har ni det i dessa Corona-tider? Jag själv känner att det är en känsla av limbo. Man vet varken ut eller in. Man vet helt enkelt inte riktigt hur man ska förhålla sig till allt. Hur mycket törs man vistas ute och hur kommer livet i sig påverkats? Det känns som vi inte gör mycket annat än att vänta på nya presskonferenser med senaste nytt, och spekulera inför vad som komma skall.

 

Det är mycket diskussioner fram och tillbaka kring skolorna också. Ska det stängas eller inte? Som det ser ut just nu verkar det som skolorna fortsättningsvis ska hållas öppna. Men samtidigt läser man på var och vartannat ställe om människor som håller sina barn hemma ändå. För egen del har Alva haft studiedag idag, och likaså under morgondagen. Om sanningen ska fram måste jag erkänna att det känns skönt och så mycket tryggare att ha henne hemma.

För egen del påbörjade jag idag min första LIA dag, och tanken var naturligtvis till en början att jag skulle pendla till och från Stockholm. Men i och med allt som händer i Corona-tider som dessa blev det snabba ändringar. Bara någon dag innan jag skulle köpa mitt pendelkort i slutet av förra veckan blev det bestämt att vi kör på distans tillsvidare. Det känns faktiskt bra det också på ett sätt, samtidigt som det naturligtvis känns tråkigt. Det blir nämligen naturligtvis inte riktigt samma effekt att jobba på plats på ett nytt företag som på distans.
 

Men det känns bra trots allt, och framförallt tryggt att vi har kunnat lösa allt så bra. I rådande omständigheter vet jag nämligen att flera i klassen har tvingats vara hemma från sina LIA platser helt. Det måste kännas fruktansvärt tråkigt, särskilt då vi alla längtat och väntat efter den här tiden. Efter 7 månaders studier vill vi ju alla komma ut i det verkliga arbetslivet. Det känns därför tacksamt att jag själv inte sitter i samma situation. Lite extra också med tanke på att jag själv har visat vissa symtom de senaste dagarna. Det innebär ju i praktiken att jag själv hade tvingats vara hemma annars.

 

Men i och med att vi kör nu på distans, så kommer jag kunna fortsätta och arbeta på hemifrån trots allt. Åtminstone så länge jag känner att kroppen orkar och mäktar med. För förhoppningsvis är det ingen fara med mig, och kanske rent utav ett vanligt förkylningsvirus som jag har. Så tillsvidare kör jag på hemifrån och isolerar mig (oss) här hemma.

Postat av: Lilith - Livet efter Borderline

Här hemma har vi varit förkylda. Hela förra veckan så det är så skönt att vara friska igen. Få komma ut och få lite frisk luft,gå till gymmet osv.

Svar: Svar: Vad härligt att ni mår bättre nu, och har blivit friska. Så skönt med frisk luft också och att få komma ute lite. Det är något man längtar efter lite extra när man sitter inne så mycket som nu. Åh, är ditt gym öppet fortfarande? Har läst om så många som har stängt ner tillfälligt.
Kram Sanna
Sanna

2020-03-17 @ 07:57:26 / http://https://www.lilith.se
Postat av: Sanne

Vilken tur att du inte hann köpa pendelkortet innan, det är ju så dyra och onödiga pengar att bli av med...

Svar: Svar: Ja, det var verkligen tur! Det är ju precis som du säger otroligt dyra, och som det ser ut i rådande läge vet man ju inte alls vilken kompensation man hade fått i fall man hade råkat införskaffa den.
Kram Sanna
Sanna

2020-03-18 @ 10:27:27 / http://smajl.se
Postat av: Wilma

Undrar hur det blir nu med alla praktikplatser ifall det blir karantän osv...

Svar: Svar: Det är tyvärr många praktikplatser som har tvingats ställa in. Andra platser som har tvingats köra på distans, såsom min egen exempelvis som jag nu kör hemifrån. Det känns otroligt tråkigt då det naturligtvis påverkar en på flera sätt.
Sanna

2020-03-24 @ 12:14:17 / http://lagamobilen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: