Min nya bästis

Det är nu bara 26 dagar kvar till julafton. Det innebär att vi här hemma sakta har börjat räkna ner dagarna, och samtidigt börja förbereda oss inför julen och alla dess bestyr. Vi är nog inte ensamma om att skriva önskelistor, inhandla och fundera över julklappar. Inte heller tror jag vi är ensamma om att sysselsätta de lediga dagarna med julstädning, handling och och en massa bestyr ute i köket.
 

Det är i alla fall vad varje vaken sekund fokuseras på just nu. Åtminstone om man bortser från all tid som läggs på studier och arbete. Här hemma har vi dock inte kommit så långt ännu. Det är en hel del att fixa och stå med nämligen, men jag är tacksam att vi kommit en bit på vägen i alla fall. Extra skönt känns det med tanke på att vi i skrivande stund här hemma har fått ta en liten paus. Här om dagen insjuknade jag nämligen i en rejäl dunderförkylning. Det suger verkligen då jag verkligen var i mitt esse innan. Nu har jag i stället fått kurera mig i sängen med min nya bästis – Panodil kartan.

 

Det positiva i det hela är att Alva än så länge är frisk, och de om något väger upp. Förhoppningsvis klarar hon sig helt och slipper insjukna hon också. Tillsvidare är det med andra ord Alva som får rå om lilla mamsen. 

 

Hur långt har ni kommit med julens alla bestyr?

Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Fy det är inte kul att bli sjuk. Speciellt inte den här tiden på året. Sonen är dunderförkyld så man oroar ju sig lite över om man själv ska ramla dit. Det skulle ju vara typiskt så här när man väl är ledig.

Svar: Svar: Nej, det är aldrig kul att bli sjuk. Här hemma är jag dålig nu igen, och håller tummarna över att det förhoppningsvis bara är ett vanligt förkylningsvirus. Men nu när man inte får testas för Corona så vet man aldrig. Tacksam och glad över att dottern åtminstone mår bra än så länge.
Hopper ni håller er friska och mår fint!

Kram Sanna
Sanna

2019-12-21 @ 21:52:12 / http://https://www.saramadeleine.se
Postat av: Victoria

Ville bara säga att det var en jättefin bild, har du tagit den själv?

Svar: Svar: Stort tack, jag håller helt klart med om att den är fin. Har dock tyvärr inte tagit den själv.
Kram Sanna
Sanna

2020-09-08 @ 19:26:35 / http://https://whitepouch.co.uk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: