Den tråkigaste hushållssysslan som finns

Här hemma har det i princip inte hänt någonting alls i dag, utan vi har spenderat större delen av dagen i tvättstugan då jag som vanligt har skjutit på tvätten in till det sista. Fråga mig inte när jag ska lära mig att jag inte kan tvätta en gång i månaden. Men antar det blir lite så att man skjuter upp det som är tråkigt så långt man bara kan och gör det roligaste först, och det är de nog fler som gör, även om det sen förstås varierar kring vad man tycker är roligt och inte när det kommer till hushållssysslor. 
 
Hur som helst börjar tvätten minska ner, och så småningom är det planerat att vi ska packa väskorna. Det är nämligen bara några dagar kvar tills torsdag, och då reser vi ju som jag tidigare nämt till Stockholm. Kan inte annat än att längta tills dess.
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Här går tvättmaskinen dagligen som rutin. Har en full tvättkorg redan efter en dag så det skulle inte gå att vänta allt för länge ;-). Men roligt det kommer det aldrig bli, inte ens städningen. Bara ett ont måste. Men efter känner man sig duktig och tillfreds så då är det värt allt.

Svar: Vad skönt det måste vara att ha egen tvättmaskin, jag har funderat på det många gånger jag också då det verkligen skulle underlätta enormt. Men samtidigt vet jag inte alls vart den skulle få plats här hemma i fall att jag skulle köpa mig en.

Håller med om att det aldrig blir kul att varken städa eller tvätta, men det känns skönt när et väl är gjort och hemmet är fint.


Kram Sanna
AlvasMamma_

2013-09-30 @ 19:53:26 / http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Tvätta går an men att ta hand om all tvätt därefter är verkligen sjukt trist.
Mina planer för dagen var att angripa några av de bergen som växer sig allt större här hemma men så blidde det inte så de lär bli ännu större de.
Sanslöst gött så klart när man väl är klar med allt som heter tvätt...!
Hejsan!

Nu har jag slumpat fram vinnarna i utlottningen om Den lilla sjöjungfrun på dvd, LEGO Duplo samt en Ariel docka.
De tre vinnarna finns presenterade på bloggen i skrivandets stund.

Ha en trevlig fortsättning på måndagskvällen & Tack för att du deltog!
Hälsningar Helen
http://husnrnio.se

Svar: Håller med om att det är sjukt trist att ta hand om tvätten efteråt, och att sortera den innan också, haha. Men det är precis som du skriver skönt när det väl är klart.

Kram Sanna
AlvasMamma_

2013-09-30 @ 21:53:13 / http://husnrnio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: