Åbo here we come!

I morgon reser jag tillsammans med Alva, min mamma och lillebror Kalle till Åbo. Vi blir borta fram t o m söndag kväll och under resans gång ska vi ibland annat besöka Muminvärlden, sova på Holiday Inn Turku och vi har även spanat in och noterat att Medeltidsmarknaden äger rum medan vi är där. Det kommer bli ett äventyr vi sent kommer glömma och jag måste erkänna att jag redan nu är lite smått nervös, vi brukar nämligen alltid ha med oss pappa som kan de finska språket när vi åker till Finland, men det ska nog fungera bra ändå med svenska/engelska.
 
Vi kommer åka med Viking Line, vilket kommer bli ett stort äventyr bara det, då Alva tidigare bara åkt med Stena Line när vi åkte med Bloggbussen 2011. Då var det ingen längre strecka utan bara några timmars, men den här gången kommer vi ju faktiskt sova ombord och de lär ju bli en helt annan upplevelse. Ska försöka göra mitt bästa för att ni ska få följa med oss på resan, men kan inte lova någon uppdatering i och med att jag inte vet hur internet fungerar där borta, men om inte annat får ni massa bilder etc. när jag kommer hem.
Postat av: Britta Högström

Åh, så roligt för er. Bekymra dig inte för språket. Både i Åbo och i Nådendal finns det många som både pratar och förstår svenska. De har ju massor av svenska turister varje år. Sen vill jag berätta att jag hoppas att Muminvärlden är lika underbar som den var för 18 år sedan då jag var där med mina barn 2+ 4 år gamla då. Det var den finaste semestern vi hade som barnfamilj och det enda jag ångrar var att vi inte bestämt oss för att stanna där 4 nätter minst. Det var så mycket att göra, saker att se och upptäcka och bara njuta av den underbara miljön i Nådendal. Önskar er en riktigt härlig resa! :D

Svar: Tack så mycket, du har nog rätt jag ska inte bekymra mig över språket utan de löser sig nog då många säkert pratar svenska där borta. Härligt att ni hade den bästa och finaste semestern där som barnfamilj, hoppas vi får det lika bra som ni hade.
Kram Sanna
AlvasMamma_

2013-06-26 @ 18:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: