Inköp av födelsedagspresenter

Nu är det inte långt kvar tills Alva fyller 13 år, närmare bestämt den 19/10. Det är en stor födelsedag, och en dag jag själv vet att man minns lite extra. Det är liksom den här tiden hon går från att vara en tweenie till en riktig tween. 

 

Här hemma funderar jag därför mycket på hur de ska firas. Hon har själv pratat en hel del om någon form av fest. Tanken är att den i så fall ska arrangeras gemensamt med bästisen, då de fyller år med bara en veckas mellanrum. Givetvis är inte tanken att jag ska vara delaktig, utan det ska ju då vara så föräldrafritt som det bara går. Så om jag får delta förblir mitt arbete att hålla mig så långt i bakgrunden som de bara går. Det om något minns man ju själv från tonårstiden hur pass viktigt de var - så blir de aktuellt ska jag göra mitt yttersta.

 

Men för egen del funderar jag på något mindre. Kanske någon form av SPA-dag, övernattning på något fint hotell eller någon lyxigare middag? För givetvis vill jag också fira min lilla tjej på något vis.

 

Kanske är det fler som har barn i tonåren som läser här inne? I så fall vad och på vilket sätt firande ni den stora dagen? Har ni kanske några tips att dela med er utav som skulle kunna tänkas passa bra in?

 

Här hemma är det givetvis även mycket diskussioner kring födelsedagspresenter. Det är både snack om vad Alva själv önskar sig, men också mycket diskussioner om vad hon ska köpa in till sin bästis. Hon själv har pratat mycket om att byta in sin ryggsäck till en lite vuxnare modell. 

 

Det känns därför tryggt då jag verkligen tror att vi har hittat rätt. Min äldre bror och jag har nämligen nu köpt in de första presenterna. Detta i form av en ny ryggsäck med plats för hennes dator i märket Don Donna från Accent. Jag själv valde även att addera med lite extra accessoarer. Detta i form av ett litet paraply och en matchande plånbok med RFID-skydd. 

 

Om jag känner mig själv rätt så kommer de nog bli en och annan till present från mig. Har redan skissat på lite fler idéer och tankar. Vi får se vad det blir..

Postat av: Sara

Alltid kul med födelsedagar och alltid lika svårt.
Barn i den åldern kan vara väldigt petiga och specifika med vad dom vill ha.
Här när min pojke blev 13 fick han en cykel och ett spel han ville ha.

2020-09-23 @ 08:39:04 / http://erlokalvard.se/
Postat av: Sara

Alltid kul med födelsedagar och alltid lika svårt.
Barn i den åldern kan vara väldigt petiga och specifika med vad dom vill ha.
Här när min pojke blev 13 fick han en cykel och ett spel han ville ha.

Svar: Svar: Ja, det är ju det! Det stämmer verkligen in här hemma, och du har helt rätt i att barn i tonåren kan vara rätt petiga med vad de vill ha och inte. Alva kommer nog dock bli superglad över sina kommande presenter. Det känns verkligen som jag prickat rätt med de jag har valt ut.
Det låter annars superbra med en cykel och ett nytt spel. Hoppas din son blev glad!

Kram Sanna
Sanna

2020-09-23 @ 08:39:19 / http://erlokalvard.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: