Ekat tomt hela sommaren

Här har det ekat tomt hela sommaren, och nu har t o m hösten kommit. För det kan vi väl ändå säga att den har hunnit göra? Även fast det gärna hade fått fortsätta vara sommar om jag själv hade fått bestämma. För sommaren är ju ändå rätt härlig och bra. 
 

Den här sommaren har visserligen inte riktigt varit sig likt. Covid-19 har ju varit med oss alla och är ju fortfarande kvar. Vår sommar påverkades lyckligtvis inte så mycket mest för att vi inte hade så mycket planer innan. Men lite skillnad har det nog ändå varit även för oss. Vi har till exempel hållit oss hemma mycket mer än vanligt den här sommaren. 

 

Det har naturligtvis varit tråkigt, men någonstans får vi hoppas på att de kommer ljusare tider snart. Vi har ändå haft det bra och hunnit med att njuta av både sol, bad och jordgubbar i mängder. Det har blivit en och annan tripp inom Sverige också, men några utlandsresor har vi hållit oss borta ifrån.

 

Här hemma har vi givetvis också hittat tillbaka till vardagen. Alva har börjat högstadiet. Tänk att hon som nyss var så liten redan hunnit börja årskurs 7. Det känns fortfarande så konstigt. Det var ju liksom inte så länge sedan jag själv var där, eller jo det var det kanske. 

 

Jag själv då? Jo, jag har ju också börjat skolan igen efter sommaren. Nu är det faktiskt inte långt kvar tills jag är klar. I mitten av maj tar jag examen, och kan titulera mig själv som Digital marknadskommunikatör. Ni kan ju gissa om jag längtar? Om sanningen ska fram gör jag det med skräckblandad förtjusning.

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: