Sylvanian Families

För en tid sedan kom det hem ett helt fantastiskt paket adresserat till mig, och jag blev genast nyfiket på innehållet och när det öppnades upp var jag inte ensam om att le stort. Här hemma fastnade Alva direkt och sysselsatte sig i timmar med sitt nya Sylvanian Families hus och dess familj.
 
Jag själv måste faktiskt få skriva att jag älskar att få se på när hon leker, och se hennes fantastiska rolllekar där hon spelar olika karaktärer med olika röster och bakgrund. Det får mig att minnas tillbaka på min egna barndom och tänka bortom internet, alla oändliga tv-kanaler och övrig teknik som tycks vara i fokus nu för tiden. För mig blir därför Sylvanian Families-leksakerna ganska snabbt mer än bara djurfigurer att samla på. Det blir i stället en helt ny värld med nya karaktärer och figurer att lära känna och utforska.
 
Här hemma kommer jag därför fortsätta inspirera och uppmuntra till rolllekar av alla dess slag, och givetvis leka loss tillsammans med Alva så mycket det bara går. För inte blir man för gammal inte för att hitta på nya historier och berättelser att utforska. Det är nog faktiskt ibland de allra roligaste med barn - att lek, kreativitet och fantasti aldrig försvinner.
 
Om du precis som vi här hemma älskar Sylvanian Families, så är mitt tips att bli medlem i deras fan club helt kostnadsfritt! Du får där bra erbjudanden, tips om tävlingar och dessutom en söt liten Sylvanian Families bebis.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: