Mecco

För en tid sedan kom det hem en låda med Mecco bitar ifrån Mecco.se. Alva blev helt överlycklig över att få något nytt att testa på och själv var jag minst lika nyfiken. Det tog dock sin lilla tid innan jag hann fotografera några bilder när hon lekte, men slutligen när hennes halvysyster Charlie var på besök tillsammans med deras pappa klickade jag några bilder. Bedömningen ifrån Alva och oss vuxna blev att det är riktigt roligt att bygga och att endast fantastin sätter gränser på vad man kan bygga, och att det är något som helt klart stimulerar både hjärna och fingerfärdighet. Det negativa var dock att det till en början var lite svårt att klura ut hur bitarna skulle sättas ihop men till slut gick det, så vi var nog alla överens om att Mecco rekommenderas till lite äldre barn.
 
 
Postat av: Peter

Det var nåt nytt för mig, måste kollas upp då jag och ungarna älskar att bygga med det mesta!

Svar: Vad roligt att det var något nytt för dig, hoppas du och barnen uppskattar det om du bestämmer dig för att köpa hem och pröva.
AlvasMamma_

2013-04-16 @ 23:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: