Uppdatering kring min livsstilsförändring

Nu har det gått ungefär sex veckor sedan jag startade med min livsstilsförändring. Det är mycket som har skett, men samtidigt känns det som jag har en bit kvar innan jag når mål. Men för att summera det hela så var det här projektet något som jag verkligen ville. Jag ville satsa på mig själv och jag kände att jag för första gången hade någon som trodde på mig. Någon som ville mig väl och fanns där och peppade och gav mig stöd vid de tillfällen jag behövde. Det var helt enkelt precis vad jag behövde för att få motivation att komma i gång, och det var även precis vad jag gjorde.

Jag kom i gång och försökte äta på regelbundna tider, jag minskade ner (jag skulle vilja skriva uteslöt, men det är inte riktigt sanningen) onyttigheter och snacks och jag började motionera lite mer.

Förutom det levde jag större delen av tiden på mat från restaurangen HälsoFreak som jag hämtade ut varje dag. Maten bestod av mycket nytt och många saker som jag aldrig hade ätit förut som pumpafrön, bulgur, hummus, quinoa och sesamfrön. Detta tillsammans med kyckling, fisk och skaldjur tillagade på olika vis.

Maten var för det mesta ätbar och god, men vissa dagar fick jag rent utav tvinga i mig det hela eller välja att fuska och äta något annat. Men trots de så var det egentligen inte svårast att börja med en ny kost, att sluta med onyttigheter eller att börja motionera mer. Utan det mesta flöt på bara efter ett tag, och det som egentligen var svårast var i stället att äta på regelbundna tider. Det här med att hämta ut maten en viss tid, och behöva anpassa mitt liv ut efter det fungerade inte så bra. Jag hade inte möjlighet att komma förbi restaurangen varje dag i mellan 11-14, och det ställde tyvärr till en hel del problem.Restaurangen försökte göra det bästa av situationen efter en tid, och jag fick möjlighet att hämta ut mat senare. Men det gav ändå resultat utav att det var svårt att hålla tiderna och äta regelbundet. Vissa arbetsdagar gick jag utan mat helt, och åt inte förrän jag varit förbi restaurangen och åkt hem. Det i sig gav resultat att jag vissa dagar kände mig på topp, medan jag andra dagar pendlade i humöret, hade huvudvärk och ont i magen.
Halvvägs var det trots allt dags för vägning, och jag fasade inför det hela. Det visade sig dock att jag hade gått ner 3,5 kg i fett. Det var med andra ord riktigt positiva resultat och jag kände mig riktigt nöjd och stolt över mig själv. Jag kände mig peppad på att fortsätta och fantiserade om vilket resultat jag skulle sluta på när projektet skulle avslutas.

Men allt det var innan jag insåg att det för mig bara var en vecka kvar i stället för två. För när jag sista veckan i projektet reste i väg till Finland på inköpsresa, så föll allt samman och det blev avslutet på min resa. Restaurangen blev besviken på mig för att jag inte dök upp, och jag kände mig stressad över hela situationen. Det blev allt mer och mer fuskande, och när jag kom hem var de tre dagar kvar som försvann i ett ögonblick. Den sista veckan gick med andra ord helt klart inte ihop sig på något vis, och jag kände mig väldigt besviken. Men när det tillslut var dags för slutvägning och avslut så tänkte jag ändå ge det hela en chans. Men det blev aldrig något för min del utan det visade sig att datumet inte fungerade för mig. Min avsikt var att meddela det till restaurangen och be om en ny tid vid ett annat tillfälle, men livet och saker och ting kom i mellan och tiden rann i väg. När jag till slut fick en möjlighet att meddela det hela var restaurangen ännu mer besvikna på mig. Det sista jag fick höra var att det kändes jätte tråkigt att det blivit så här, särskilt när det fanns 300 andra personer som sökte och hade velat ha haft min plats.

Kort sagt blev det avslutet på min livsstilsresa med HälsoFreak. Det här projektet lärde mig mycket och trots att avslutet inte blev som jag hade hoppats på, så känner jag mig ändå nöjd med min medverkan och lycklig för att jag blev en utav det utvalda. Nu fortsätter min resa på egen hand framöver och mer om det kommer.​


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: