COSMOPOLITAN INSPIRERAR MIG ALLTID


Intill min säng ligger alltid en hög med tidningar, för varje natt innan jag somnar så spenderar jag alltid de sista vakna minuterna med att bläddra, inspireras och komma med en massa nya idéer. För är det något som får mig att vakna med ett leende på läpparna, så är det att somna med tidningen framför ansiktet och minnas alla goda och bra tankar jag hade kvällen innan.


I och med att jag så ofta läser inspirerande och tänkvärda artiklar, så tar de lite längre tid för mig att verkligen fastna och känna att jag har hittat rätt. Men en tidning som levererar gång efter gång är Cosmopolitan, som den här gången fick mig att fastna en extra stund över artikeln ”75 utmaningar som tar en framåt”. Den fick mig verkligen att bli inspirerad och tänka över min situation och kanske tar jag mig an en eller flera av de utmaningar som fanns med i artikeln.


Några utmaningar som fanns med i artikeln:
- Läs en författares samlade verk under en bestämd tid. Eller beta av en regissörs alla filmer under en helg!
- Hitta minst tio plagg i din garderob som du kan skänka till välgörenhet.
- Hoppa fallskärm! Om alla som har gjort det kallar det för en befriande upplevelse så måste det ju vara grymt, eller hur?
- Klipp en helt annan frisyr eller färga håret till en nyans som verkligen skiljer sig från din egen.
- Ät saker som du tidigare inte provat, kanske hittar du en ny kärlek!
- Skriv en att göra-lista med saker som du vill se uppfyllda innan tolvslaget på nyårsafton 2012. Och gör sedan det som krävs från och med nu för att önskningarna ska bli verklighet!
- Skriv ett inspirationsbrev till dig själv! Beskriv varför du är så himla bra, överös dig själv med komplimanger och en massa bra feedback.

Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Jag finner också Cosmo inspirerande! =)



sv: Åh, OTH-boxarna skulle jag också vilja ha. Jag har inte ens sett alla säsonger. Hur många säsonger finns egentligen? =)

2011-04-19 @ 19:45:43 / http://adaras.se
Postat av: CJ

Snyggt med gult!

2011-04-21 @ 19:54:31 / http://cjs.blogg.se/
Postat av: Paula

Åh,jag blev helt såld på utmaningarna så jag ska göra dom allihopa. Köpte domän och har satt igång bloggen www.lyftdittliv.nu

Vi kan ju peppa varandra :-)

2011-04-30 @ 18:23:05 / http://www.lyftdittliv.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: